Σάββατο, 27 Ιανουαρίου 2018

Γυρίζει γυρίζει η ΓΗ...

                                               
                                             Η Γη γυρίζει... ''Μέρα-νύχτα-Μέρα- νύχτα.''


                          Η μέρα διαδέχεται την νύχτα και πάλι νύχτα και έτσι περνάει ο καιρός.


Πώς γίνεται να έχουμε μέρα;
Γιατί νυχτώνει γρήγορα το χειμώνα;Γιατί όταν έρχομαι σχολείο είναι ακόμα έξω σκοτάδι ;
Πως αλλάζει η μέρα με την νύχτα; Γιατί συμβαίνει αυτό;


Αυτές ήταν μερικές απορίες-ερωτήματα των παιδιών που μας έκαναν να ασχοληθούμε διαθεματικά με την εναλλαγή μέρας-νύχτας.


                                                 
                                               Γνωριμία με την ΓΗ,τον Ήλιο και το Φεγγάρι.

 

Μάθαμε οτι η ΓΗ γυρίζει γύρω από τον εαυτό της και αναπαραστήσαμε την κίνηση της Γης.
  • Πειραματιστήκαμε με το φακό-ήλιο και την υδρόγειο σφαίρα για να δούμε την εναλλαγή μέρας-νύχτας από κοντά...
  • Η γη γυρίζει γύρω από τον εαυτό της και εκεί που ο ήλιος φωτίζει γίνεται μέρα.
    Εντοπίσαμε στην υδρόγειο την Ελλάδα,τα παιδιά γύριζαν την Γη ,βρίσκοντας αν είναι μέρα ή νύχτα στην Ελλάδα,όσο ο ήλιος(φακός )φώτιζε από ψηλά.Έτσι καταλάβαμε ,πως γίνεται όταν έχουμε μέρα εμείς,άλλες χώρες που είναι μακριά απο εμάς να έχουν νύχτα.





  • Συζητήσαμε για τις συνήθειες των ανθρώπων κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλά και της νύχτας και διηγηθήκαμε  και εμείς τι κάνουμε από την ώρα που ξυπνάμε μέχρι την ώρα που πάμε για ύπνο.  

  
                             



                               

                    
  • Μάθαμε τα στάδια του 24ωρου,τα βάλαμε σε χρονική σειρά.Έπειτα μετρήσαμε τα γράμματα των λέξεων,γράφοντας τον αριθμό δίπλα και τα βάλαμε από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και αντίστροφα.


                     


                                 
                      


                                   
               
  • Γλωσσικό παιχνίδι με αντίθετες έννοιες.Ταιριάξαμε αντίθετες εικόνες φτιάχνοντας έναν πίνακα αναφοράς.


  • Ομαδοποιήσαμε εικόνες ανάλογα με το χρονικό διάστημα της μέρας.
                                              

                                              


 

 Έπειτα τις βάλαμε σε σειρά ,ακολουθώντας την χρονική διαδοχή και φτιάξαμε μια ιστορία,την αφηγηθήκαμε και την αναπαραστήσαμε.






  • Παίξαμε το μουσικοκινητικό παιχνίδι:''Που βρίσκεται η μέρα και πού η νύχτα;''

 


  •    Φτιάξαμε το καδράκι της μέρας και της νύχτας,

                     

και μια ομαδική κατασκευή,με όλα όσα μάθαμε.Τα παιδιά έφτιαξαν την Γη,τον 'Ηλιο και το Φεγγάρι ,τα κόλλησαν και έλεγαν τι κάνουν κατά την διάρκεια της ημέρας και της νύχτας ,και τα καταγράφαμε!!






έτοιμη η ομαδική κατασκευή μας από τα μαγικά χεράκια!!